19. april 2007

Fremtidsdrøm


Talkshow på TV et stykke inn i fremtiden. Programlederen sier:

- Da tar vi mot Kjersti Bekk. Kjersti fortjener en applaus, hva, folkens?
(klappklappklappklappklapp)
- Kjersti, du har altså besluttet å legge opp. Når tok du avgjørelsen?
- Du kan si at den har modnet over tid. Jeg kjenner jo at kroppen ikke er like ung som før.
- Men du har hatt en lang og innholdsrik karriere som vi skal se nærmere på i dette programmet. Når begynte du?
- Jeg debuterte da jeg var seksten.
- Det er ganske gammelt, er det ikke?
- Det er nok det.
- Men talentet var jo synlig ganske tidlig. Vi skal se på noen videoopptak fra tidlig i karrieren som pappa har tatt opp.
- Ikke pappa nei.
- Ikke?
- Nei, er du gal.
(Seerne ser video. Etterpå følger applaus.)
- Du rødmer?
- Ja, hehe, det er jo alltid pinlig å se seg selv.
- Men dette var jo ren klasse. Vi ser på bevegelsene at talentet var der helt fra starten.
- Jo takk. Jeg hadde en erfaren veileder i Frode Kyvaag.
- Vi skal se på mer video, dette er fra da du var ...
- Tjueto. Dette er jo et helt annet ballspill.
- Og de andre som er med i videoen er?
- Caroline Dyhre Breivang og Randi Ghustad.
(Seerne ser video. Etterpå følger applaus. Etterpå mer video og mimring fra karrieren. Ikke et sete er tørt i salen.)
- Når man ser slikt skulle man jo ønske at du kunne holdt på for bestandig.
- Jo, men dette er jo førti år siden. Det hadde ikke sett likedan ut nå.
- Så din avgjørelse om å ikke ha mer sex er ugjenkallelig.
- Man skal jo aldri si aldri her i livet, men slik jeg føler det nå har jeg nok hatt mitt siste samleie, ja.
- Da gir vi Kjersti Bekk en stor applaus!

SLIK vil jeg ha seniorprogrammene på TV når jeg blir gammel.

--

PS: egentlig skulle LordX ha gjesteblogget her, men han blånektet, så dette var et forsøk på å gjesteblogge for gjestebloggeren.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Enhver fysisk aktivitet er av det gode, men har også sine grenser.

Det var ekteparet som gikk til sengs. Han så på vekkerklokken, og utbrøt: Nå står det gamle røklet igjen.

Da kom det mildt fra nabosenga: Ja,ja. Jeg får vel snu meg, jeg da.

Noen legger aldri opp...

Kristin Storrusten sa...

Storartet!

Elisabeth sa...

Sånt som dette er en FRYD å lese.

Esquil sa...

genese :)

kristin, ic: takk! *varm*

Anonym sa...

Morsomt!:)

Esquil sa...

takk, maria :)

var godt med ros nå for jeg er litt emo av all kjeften sangene mine får på et annet nettsted. norske bloggosfæren er faktisk, når man tenker over det, en ganske hyggelig krok av internettet.

Betty Boom sa...

Nemelig, mye kosing i krokene.

Ikke hatt mitt siste samleie,

Betty